tisdag 26 januari 2010

Dagis och sånt

Idag har Villiam äntligen varit på dagis igen. Han har varit så glad hela dagen och det kom inga tårar när jag lämnade honom. Skönt! Imorgon är det dags igen så vi får hoppas att det går lika bra då.

Ikväll satte Palle äntligen upp hylla nr 2 i köket. Det tog bara 10 månader... men oj så fint det blev. Villiam var med och hjälpte till. Han blir eld och lågor så fort det har något att göra med snickra, hammra, skruva, borra mm. Efter det badade alla killarna och sen var det "godnatten" för de små. Jag gillar den rutinen med kvällsbad. Båda blir så harmoniska och trötta. Synd bara att de är torra som sandpapper efteråt. Smörja, smörja smörja är det som gäller!

Känns som att jag har tusen saker att fixa med inför lördag men kan inte få tummarna ur. Det blir väl att jag stressar med det in i det sista istället...inte typiskt mig? Kan det kanske ha och göra med att jag nu har två barn och inte lika mycket tid? Kul ska det bli i alla fall. Hoppas bara Hugo sköter sig hemma hos farmor. Villiam ska sova hos mormor och Bengt. Snacka om att han är lycklig för det!

Puss!





1 kommentar:

  1. vad fint det blev med hyllan i köket! äntligen var det gjort! varför tar alltid sånna små saker så lång tid?
    idag har andreas installerat mina nya boot warmers. så nu kommer jag förhoppningsvis aldrig frysa igen om tårna när jag åker skidor! gött och lyxigt!
    hoppas ni får kul på lördag! hörs snart igen puss puss lollo

    SvaraRadera